یزدفردا :به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: جشن گرامیداشت روز راهنمایان گردشگری در یزد برگزار شد.
جشن گرامیداشت روز راهنمایان گردشگری در یزد با حضور دکتر جعفری معاون فرهگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور، میرسعیدیمعاون عمرانی استانداری،سیفی رئیس وکاظمی معاون فرهنگی وگردشگری سازمان یزد و جمعی از مسئولین همراه با حضور راهنمایان گردشگری از سراسر کشور در محل هتل صفائیه برگزار گردید.
در ابتدای مراسم سید حسنی دبیر جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشن را آشنایی راهنمایان گردشگری کشور با یکدیگر وبازدید از یزد بیان نمود وتصریح کرد به دلیل این که راهنمایان گردشگری سفیران کشور هستند و برای بالا بردن اطلاعات وهمبستگی آنها برنامه ریزی شده است.
دکتر جعفری معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور گفت:استان یزد جایگاه ویژه‌ای در حوزه جهانگردی دارد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند سهم قابل توجهی از درآمد ارزی این بخش را به خود اختصاص دهد . آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی، درآمدزایی و ... از جمله دستاوردهای توسعه گردشگری است و کشور ما نیز در راستای اهداف دولت و چشم‌انداز بیست ساله نظام باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.وی در ادامه گزارشی راجع به فعالیت های سازمان در جهت جذب گردشگر و واگزاری فعالیت ها به بخش خصوصی و حمایت از آن بیان نمود.
میرسعیدی معاون عمرانی استانداری توجه به فرهنگ گردشگری،نقش بناها ومیراث فرهنگی را از جمله عوامل مهم در جذب گردشگر دانست وتصریح کرد طرح هاي مناسب جذب توريست در کشور، طرح سفرهاي ارزان قيمت است که هدف آن ابتدا ارتقاي فرهنگ سفر و ايران شناسي هموطنان است; يعني هرچه مردم کشور خود را بهتر بشناسند، به فرهنگ، آداب و رسوم بومي خود نيز بيشتر علاقه مند مي شوند.
سیفی، ریاست سازمان یزد در ادامه گزارشی اجمالی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در دولت نهم و با مقایسه سال 1384 لغایت1387، از جمله : افزایش تعداد هتلهای استان از 25 واحد با 646 اتاق و 1412 تخت در سال 84 به 40 واحدبا1104 اتاق و 2621 تخت تا پایان نیمه سال جاری و به همین ترتیب واحدهای پذیرایی بین راهی از 27 واحدبه 50 واحد ،رستورانهای سنتی از 10 واحد به 17 واحد و نیز در سالجاری آماده شدن طرح مطالعات مناطق نمونه گردشگری استان یزد ، تامین زمین همراه با فراهم شدن زیر ساختها ی مورد نیاز جهت احداث 8 واحد هتل ، 10 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی ، 14 کمپینگ اقامتی و 43 مجموعه سرویس بهداشتی بین راهی را برای حاضرین در این مراسم ارائه نمود .
در این جلسه عیسی امیدوار اولین جهانگرد ایرانی که اولین سفر را با برادرش عبدالله امیدوار آغاز کرده بود گفت:هدف و انگیزه ما از سفر به دور دنیا مطالعه در مورد انسانهای بدوی بوده،وطول این سفر 9سال طول کشیده است
در پایان نیز از راهنمایان برتر کشور با اهداء جوائزی تقدیر شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا